Ve školství je to podobné jako v komerčním sektoru. Školy bojují o studenty, stejně jako firmy o zákazníky. V tomto článku si ukážeme jeden ze způsobů, jak získat pozornost zákazníka školy, což je zejména budoucí student nebo jeho rodič.
Když chce firma upozornit na konkrétní produkt, zapůsobit na konkrétní cílovou skupinu, přesvědčit zákazníka, že je na tom správném místě a může si produkt jednoduše koupit, je nasnadě použít analogii "škola jako firma".
Zkusme si představit školu, jako komerční firmu, která má své produkty, zákazníky, firemní kulturu a benefity:
Většina škol se snaží na jedno místo (hlavní webové stránky) vyčerpávajícím způsobem dostat naprosto všechno, co škola nabízí. Taková webová prezentace školy je pak doslova "nadupaná" velmi velkým počtem menu položek, navigací, formulářů, výročních zpráv a dalších "nezbytně nutných" informací. Výsledkem je web, který sice všechno obsahuje, ale mnohdy se v něm ztrácí nejen ti na které má web zapůsobit, ale také sami zaměstnanci školy.
Rodiče i studenti v dnešní uspěchané době nemají čas složitě na webu hledat informace, které jsou v momentě rozhodování o budoucím studiu důležité.
V případě, že komerční firma potřebuje posílit prodej konkrétního produktu, vytvoří si k danému tématu separátní webovou prezentaci, na kterou umístí konkrétní informace pouze k danému produktu. Když tedy například firma Kofola vyrobí limitovanou edici svého nápoje pod značkou "Kofola májová", vytvoří si pro zvýšení prodeje samostatný web, který zábavnou formou popisuje, proč bychom si měli v květnu "Kofolu májovou" koupit.
Podobně jako firma, může i škola vytipovat konkrétní učební obor nebo oborové zaměření, u kterého potřebuje oslovit více studentů a získat tak díky kampani více přihlášek v následujícím školním roce.
Zkuste si prohlédnout například tento web střední školy a co nejrychleji najít způsob, jak podat přihlášku na konkrétní studijní obor. Jak dlouho vám to bude trvat? Kolik energie jste schopni hledání a studování takto obsáhlého webu věnovat?
Oproti tomu vyzkoušejte například tento kampaňový web, který je zaměřen na konkrétní studijní obory. Jaký z toho máte pocit?
Ptáte se, proč vytvářet separátní web, když přece již webovky máte? Benefity kampaňového webu pro školu jsou ve stručnosti tyto:
Hlavním cílem kampaňového webu školy, je soutředit pozornost pouze na konkrétní informace o konkrétním oboru studia a přesvědčit rodiče nebo budoucího studenta, že právě vaše škola je tou správnou volbou.
To, že u škol fungují podobné pravidla on-line marketingu jako u komerčních firem, jsme si ověřili na desítkách, zejména středních škol.
Díky kampaňovému webu v kombinaci s propagací na sociálních sítích se nám do této chvíle podařilo zvýšit počet podaných přihlášek až o 40%
Reálně je možné zvýšit zájem o konkrétní studijní obory v jednotkách až desítkách procent podaných přihlášek. Vždy však záleží nejen na typu studijního oboru, ale zejména na způsobu, kterým se škola dlouhodobě prezentuje veřejnosti.
Na závěr se můžete podívat na vybrané reference kampaňových webů z naší produkce.
před 7 měsíci, 12.9.2017
před 7 měsíci, 13.9.2017
před 7 měsíci, 14.9.2017
před 7 měsíci, 19.9.2017
před 7 měsíci, 21.9.2017
před 7 měsíci, 26.9.2017